Jorosoft lanceert ZeroQ voor Woonzorgcentra en verlicht zo de administratieve overlast.

Gepost op 9 November 2020

Jorosoft lanceert ZeroQ voor Woonzorgcentra en verlicht zo de administratieve overlast.

Op heel wat plaatsen is registratie noodzakelijk in het kader van contacttracing en al zeker in de woonzorgcentra. Voor vele centra een extra administratieve last met heel wat formulieren en extra papierwerk voor zowel de onthaalmedewerkers als de bezoekers.

Dat moet beter en efficiënter kunnen dachten wij en met onze registratie app ‘ZeroQ’ onder de arm gingen we ten rade bij Dunecluse, een woonzorgcentrum in Koksijde.

Op aangeven Dunecluze en hun registratie noden werd ZeroQ aangepast naar een versie specifiek op maat van woonzorgcentra. Niet enkel werden er extra features, zoals de registratie van de contactpersoon of het kamernummer, toegevoegd, de app werd ook voorzien van een tablet modus met extra grote letters en buttons, aangepast aan een ouder publiek.

Het resultaat? “We vermijden met ZeroQ stapels administratie bij onze onthaalmedewerkers. Zij kunnen zich weer volledig focussen op onze bewoners en hun kerntaken. Een oplossing die ongetwijfeld ook bij vele van onze collega WZC’s gretig onthaald zal worden”, aldus Jan Nagels, directeur van Dunecluze.

Hoe werkt het? Aan de receptie van het woonzorgcentrum bevindt zich een tablet waarop een bezoeker zich snel kan registeren via z’n persoonlijk nummer. Bij de registratie wordt meteen ook het bezochte kamernummer of de bezochte persoon geregistreerd zodat een gedetailleerde tracing achteraf mogelijk wordt. Bezoekers met een smartphone kunnen ook registreren via de app. Dit gebeurt d.m.v. een eenvoudige QR-code scan of 1 klik in de app zelf.

Naast een betere manier van registratie biedt ZeroQ nog een groot voordeel. Indien er zich effectief een besmetting voordoet kan er snel ingegrepen worden dankzij het digitaal rapport. Er moeten geen stapels papieren doorzocht worden maar er kan doelgericht worden gefilterd in de registratie lijst.

De introductie bij Dunecluze is alvast een succes. 70% van de bezoekers registreert zich via een eigen smartphone. De overige 30% maakt gebruik van de tablet aan de receptie. In de eerste dagen met nog wat hulp maar intussen kunnen alle bezoekers zich volledig autonoom aanmelden. Een verademing aan het onthaal.

Nog een interessant detail, ZeroQ voor Woonzorgcentra is dan wel een aangepaste versie, de registratie bij een bezoek aan oma en opa, de sportclub, café, restaurant, event of museum verloopt voor de gebruiker volledig transparant via 1 mobile app.

Quote Jan Nagels (Directeur Dunecluse) “Ik denk dat we nog jaren de bezoekers zullen moeten registreren. Met ZeroQ gebeurt dit heel snel en eenvoudig en de oplossing is aangepast aan oudere gebruikers. Bovendien zijn we zeker dat alles correct verloopt en wordt ieders privacy gerespecteerd. Als kers op de taart is een digitale oplossing natuurlijk ook een pak milieuvriendelijker.”

  Jan Nagels (Directeur Dunecluze)