Handheld scanners in KMO’s? Een must-have voor efficiënt stockbeheer!
Gepost op 26 januari 2022
Gepost op 26 januari 2022
Handheld scanners, ook wel PDA-scanners genoemd, zijn dé digitale tool bij uitstek voor modern stockbeheer. Ook binnen aankoop- of productiebeheer kunnen de multifunctionele barcodescanners erg handig zijn.
De software in deze scanners laat u toe om bij te houden wat wanneer binnenkomt of buitengaat, waar het item gestockeerd staat en in welke hoeveelheden, … Bovendien laat zo’n handheld scanner ook toe om etiketten of labels te printen. Ideaal om de flow van onscanbare grondstoffen te automatiseren en de aantallen ervan makkelijk bij te houden.
Scanner meets ERP
Wanneer we handheld scanners integreren binnen uw ERP, verloopt het voorraadbeheer pas echt op wieltjes.
Enkele voordelen van de koppeling:
– Altijd een compleet overzicht van de voorraad bekijken.
– Snel zien wat bijbesteld moet worden i.f.v. de huidige productie.
– Makkelijk checken hoeveel geproduceerd moet worden a.d.h.v. lopende bestellingen.
– Exacte locaties van grondstoffen raadplegen.
– Efficiëntste manier voor verdere afhandeling bepalen.
Wij hebben heel wat ervaring met het maken van software voor handheld scanners.
Hiervoor worden de toepassingen telkens gemaakt als Android App, aangezien heel wat toestellen op Android werken.
Klaar voor morgen
Voor de toekomst zien we heel wat potentieel rond PDA scanning. Order picking zou bijvoorbeeld kunnen gebeuren met behulp van Google Glasses of een Microsoft HoloLens. Ook de evoluties binnen augmented reality hebben een grote invloed. Denk aan het mogelijk maken van visuele aanduidingen via led, efficiëntieberekening met visuele aanduiding op tablet, …
Gebruikt u al handheld scanners voor uw aankoop of voorraadbeheer?
Contacteer ons vrijblijvend!
Geplaatst op 30 juli 2024
Geplaatst op 3 juli 2024