Inside Blinds – Een nieuw B2B Bestelplatform voor het dealernetwerk

Inside Blinds is al meer dan 25 jaar producent van hoogwaardige raamdecoratie. Stuk voor stuk worden deze allemaal op maat gemaakt in hun eigen atelier in Roeselare, 100% Belgische kwaliteit dus. Om de raamdecoratie tot bij de eindconsument te krijgen, werken ze wereldwijd met een breed netwerk aan dealers die de noden van de eindconsument vertaalt in een bestelling bij Inside Blinds.

 

Door de aanhoudende groei en de verwachte snelheid van leveren, werd de druk op de order intake afdeling steeds groter. En aangezien slechts 10% van alle bestellingen ‘speciallekes’ zijn die tussenkomst vereisten, ging er dus heel wat tijd verloren aan het manueel verwerken van alle orders. Vooral het overtypen van mails en Excels in hun ERP-systeem vergde heel wat manueel werk. Dit kon dus zeker een pak efficiënter!

B2B bestelplatform voor de dealers

 

Om het voor het dealernetwerk nog makkelijker te maken om hun bestelling door te geven aan Inside, werd er geïnvesteerd in een volledig online B2B bestelplatform waarop alle dealers hun bestellingen kunnen plaatsen. Van overgordijn tot vouwgordijn of houten jaloezie, alle hoogwaardige raamdecoratie kan volledig online geconfigureerd en besteld worden.

 

Aan de hand van een intuïtieve configurator kunnen de dealers in samenspraak met hun klant de producten configureren op maat, hier eventueel extra opmerkingen noteren en indien nodig aan de hand van een QR-Code zelfs foto’s aan toevoegen (via hun telefoon). Als extra voordeel heeft de dealer direct alle informatie en prijzen voorhanden zonder dit zelf in de prijslijsten te moeten opzoeken en samenstellen. Zo kan er direct een offerte meegegeven worden met de eindklant. Een offerte die tevens ook direct uit het platform te downloaden, printen of mailen is.

 

Als laatste stap in het proces worden alle doorgegeven orders aangemaakt in het ERP-systeem van Inside Blinds. Op die manier wordt heel wat manueel kopieer en overgetyp vermeden en kunnen de resource van Inside Blinds zich focussen op waar ze het meeste meerwaarde creëren, het helpen van de klanten.

 

Het resultaat?

 

Na enkele maanden inlooptijd verloopt 69 % van alle orders online. Order Intake kan hierdoor sneller en efficiënter de ‘speciallekes’ behandelen. Hierdoor realiseren ze een tijdswinst van meer dan 50%, geraken de order sneller tot in de productie en zijn de levertijden drastisch verkort. Een win-win voor Inside, de dealers en de eindconsument!

Benieuwd naar de mogelijkheden van een webplatform voor jouw bedrijf?
Contacteer ons gerust! 



Vragen?

Heeft u vragen over onze cases of wenst u meer informatie? Wij komen graag bij u langs.

Contacteer ons