Herbo Liften

Knokke-Heist   Liften

Jorosoft ‘lift’ onze manier van werken naar een hoger niveau.

Herbo liften is al meer van 40 jaar een begrip in de wereld van plaatsing, onderhoud, herstelling en renovatie van liften. Met het beheer over meer dan 3000 installaties en een 24/7 herstelservice, geen makkelijke opdracht om alles snel en efficiënt georganiseerd te krijgen. Met de hulp van Jorosoft werd er in 2019 een grondige aanpassing doorgevoerd van de interne systemen waardoor de organisatie klaar is voor de toekomst en de manier van werken terug in lijn ligt met de diensten van Herbo Liften: modern, ‘state of the art’ en met de nieuwste technologieën.

 Herbo Liften

We waren al enige tijd aan het kijken hoe we onze tools konden verbeteren om onze werking te optimaliseren zegt Wim Hennebert, zaakvoerder van Herbo liften. In de bestaande oplossing was er geen link tussen het werkingspakket en de administratie (facturatie) waardoor er o.a. op dit vlak nog heel wat ruimte was voor verbetering.

Na een uitgebreid marktonderzoek werd gekozen voor het maatwerk van Jorosoft. Het gevoel met Jorosoft zat meteen goed aldus Hennebert. Jorosoft begreep onze vraag en die werd ook dadelijk vertaalt in een concreet plan van aanpak. Bovendien vonden we onze wensen niet voldoende terug in de aangeboden standaardpakketten waardoor we ofwel onze manier van werken volledig moesten omgooien ofwel heel veel aanpassingen moesten doorvoeren aan de standaard met vrij hoge extra kosten tot gevolg. De keuze voor een oplossing die voor 100% voldoet aan onze wensen in combinatie met de aanpak van Jorosoft was dan ook vrij snel genomen.

 

Alles nieuw, een uitdaging…

De ontwikkeling; een volledig nieuw facturatie pakket, planningstool, klantendatabase en mobiele app voor de techniekers; heeft wel wat voeten in de aarde gehad gaat Wim verder. Om te beginnen hadden we Jorosoft een vrij strakke timing van max 5 maand opgelegd zodat we het nieuwe boekjaar konden starten op het nieuwe platform. Binnen deze tijd moest niet enkel de ontwikkeling gebeuren maar moest eveneens alle historische data van onze 2 bestaande oplossingen worden overgezet. Een huzaren stukje gezien er geen link was tussen de beide datastromen. De medewerkers van Jorosoft hebben echter met het nodige geduld, precisie en doorzetting de juiste match gemaakt tussen de verschillende databases en deze omgevormd tot één geheel. Een opdracht waarbij velen met de handen in het haar zouden zitten maar waar Jorosoft met glans in geslaagd is.

Een bijkomende uitdaging in het geheel is onze manier van facturatie. Deze is vrij complex door een combinatie van vaste vergoedingen, werken in regie, spoed interventies, … Ook dit werd echter correct en binnen de gestelde tijd uitgevoerd.

 

Integratie en automatisatie, niets dan voordelen

Het resultaat mag er zijn, een volledige nieuw oplossing waarin elk onderdeel binnen Herbo Liften werd geïntegreerd. Het heeft geld gekost vertelt Wim maar het is een investering die we zeker zullen terugverdienen. De eerste resultaten zijn nu reeds zichtbaar. Door de automatisatie in de facturatie winnen we niet enkel tijd maar worden alles beter doorgegeven en vlotter gefactureerd. Dankzij de directe rapportering via de app geven de techniekers hun prestaties sneller door en worden verbruikte materialen beter opgevolgd. Hierdoor is het aandeel ‘verloren items’ drastisch gedaald. De nieuwe setup voorzien in meer data input zowel naar interne werking als extra klanteninformatie. Hierdoor kunnen we sneller bijsturen, feedback geven alsook beter inspelen op vragen en noden van klanten. Dit zorgt voor een grotere klantentevredenheid en een betere motivatie bij de medewerkers. Een niet onbelangrijk gegeven in de huidige krappe arbeidsmarkt. De directe beschikbaarheid van data is tevens van belang voor het onderhouden van onze ISO-certificaten. Tot slot werd gekozen voor de implementatie van PowerBI. Hierdoor is er steeds een up-to-date (mobiel) zicht op o.a. uitgevoerde en openstaande werken, te voorziene keuringen…

Dankzij de oplossing op maat van Jorosoft werd dit gerealiseerd met een minimale effort van onze kant. De ontwikkelde oplossing sluit direct aan op onze werkwijze en is zo intuïtief opgebouwd dat onze medewerkers hier heel snel mee vertrouwd waren.

 

‘Jorosoft begreep meteen onze vraag en die werd dadelijk vertaald in een concreet plan van aanpak’

‘Een opdracht waar velen met de handen in het haar zouden zitten maar waar Jorosoft met glans in geslaagd is’

Wim Hennebert – CEO Herbo Liften

 

Case Herbo Liften

Onze oplossingen:

  • Geïntegreerde oplossing met:
    • Facturatie
    • Planningstool
    • Mobiele app
    • Power BI
Terug naar het overzicht

De belangrijkste voordelen:

  • Tijd- en snelheidswinst door automatische facturatie
  • Grotere klantentevredenheid en motivatie van de medewerkers
  • Betere interne opvolging en rapportering
  • Drastische daling van ‘verloren’ items
  • Up-to-date mobiele opvolging en uitgebreide rapportering voor ISO

 



Vragen?

Heeft u vragen over onze cases of wenst u meer informatie? Wij komen graag bij u langs.

Contacteer ons